Na een ontzettend dikke knuffel (met twee armen) vertelt Mary de Boer me dat ze op 1 januari voor zichzelf gaat beginnen. Na tien jaar in loondienst als recruiter in het onderwijs, gaat ze het nu dus helemaal zelf doen. Op 1 januari 2025 gaat haar website live! En daar heb ik niets dan respect voor. Net als dat ik enorm veel respect heb voor degene die haar nieuwe bedrijfsnaam heeft bedacht. Ik bedoel, De Boer Zoekt Jou! Beter ga je ze niet snel vinden…

Nadat Mary me weer los heeft gelaten, blijft die naam dan ook direct hangen. De Boer Zoekt Jou! Hilarisch en toepasselijk tegelijk. Maar, waar heb ik dat eerder gezien? Het internet biedt zoals zo vaak uitkomst. En dus speur ik de krochten van het duistere web af naar de meest hilarische – en wellicht meest toepasselijke – bedrijfsnamen. En geloof me, ik word niet teleurgesteld. Want een van de eerste namen die ik tref is die van verloskundigenpraktijk Goedbevallen. Ik zou het zelf niet beter kunnen verzinnen! 

Dit smaakt uiteraard naar meer en dus scroll ik even verder. En moet wel een beetje gniffelen als ik zie dat het mollenbestrijdingsbedrijf in Reeuwijk luistert naar de naam De Laatste Hoop. Daar zal een hoop om gelachen worden. Behalve door de mollen dan.

Maar goed, dat zijn de opwarmertjes, neem ik aan, want het internet heeft me vast meer te bieden. Wat te denken van je kleding laten stomen bij stomerij Iron Man (ik verzin ze niet, hè) of een knip- en scheerbeurt bij kapsalon Style Achterover. Om vervolgens een hapje te gaan eten in Thais restaurant Hou Je Thai en af te sluiten met een toetje in Pablo’s IJscobar. Die laatste is gewoon echt steengoed! Of IJskoud. 

Over de grens worden de bedrijfsnamen overigens pas echt hilarisch en het grappige is dat het in veel gevallen verwijzingen zijn naar beroemde films of series. Opticiens die luisteren naar namen als Spex Appeal (een doordenkertje) en Spex in the City zijn uiteraard om te gieren. En wat denk je van een bloemetje bij Florest Gump? Daar ren je toch als een gek naar toe? O, sorry. Te laat, want deze bloemenzaak is kopje onder gegaan. Terwijl restaurant de Thai Tanic nog steeds draait. Of drijft. Net wat je wil.

Stuk voor stuk toepasselijke en hilarische bedrijfsnamen – net als Planet of the Grapes (wijnhandel) en spijkerbroekenwinkel Indiana Jeans – maar ik ging pas echt stuk toen ik stopte voor een portie Fish & Chips bij Fryin’ Nemo. Of mijn kinderen hier ook om kunnen lachen, is overigens een tweede.

Eén gedachte over “What’s in a name?!”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *